ARTIKEL 1 – Definities
ARTIKEL 2 – Toepasselijkheid
ARTIKEL 3 – Totstandkoming van de overeenkomst
ARTIKEL 4 – Verplichtingen van de ondernemer
ARTIKEL 5 – Verplichtingen van de consument
ARTIKEL 6 – Betaling
ARTIKEL 7 – Aansprakelijkheid
ARTIKEL 8 – Klachten
ARTIKEL 9 – Geschillenregeling
ARTIKEL 10 – Nakomingsgarantie
ARTIKEL 11 – Afwijkingen
In deze voorwaarden gelden de volgende definities
Ondernemer: De natuurlijke of rechtspersoon die geregistreerd is bij de Stichting Geschillencommissie Consumentenzaken, zich al dan niet georganiseerd heeft via de branche-organisatie ANBOS en actief is in de uiterlijke verzorgingsbranche;
ANBOS: Algemene Nederlandse Brancheorganisatie Schoonheidsverzorging te Woerden;
Consument: de natuurlijke persoon die, anders dan in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf, gebruik maakt van de diensten van een aangesloten ondernemer in de uiterlijke verzorgingsbranche;
Overeenkomst: De overeenkomst voor een behandeling, en/of levering van producten, op het gebied van de uiterlijke verzorging (mondeling en schriftelijk);
Uiterlijke verzorgingsbranche: Het schoonheidsverzorgingsbedrijf;
Schoonheidsverzorgingsbedrijf: Het bedrijf dat behandelingen verricht die gericht zijn op de verzorging van de huid en het uiterlijk van mensen uit schoonheidsoogpunt;
Geschillencommissie: De Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging, Bordewijklaan 46, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag;
Branchecodes: De codes van het schoonheidsverzorgingsbedrijf, de ‘Code van de schoonheidsspecialist’, dan wel een door een brancheorganisatie uitgegeven richtsnoer op hygiëne, arbeidsomstandigheden en milieu;
Wkkgz: De Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg;
Beroepscompententieprofiel: De beschrijving (geformaliseerd en
gestandaardiseerd) van het beroep en de competenties van een vakvolwassen beroepsbeoefenaar.
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de totstandkoming en uitvoering van alle overeenkomsten in de uiterlijke verzorgingsbranche tussen de ondernemer en de consument. Deze zijn te vinden bij de ANBOS.
Individuele afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden, met inbegrip van individuele aanvullingen, moeten schriftelijk dan wel elektronisch tussen de ondernemer en consument worden vastgelegd. Afwijkingen zijn alleen mogelijk indien deze in het voordeel van de consument zijn.